Berkat penantian 10 tahun

Posted by Admin | 5:04 PM | 0 comments »

Perkenalan mereka di sekolah menengah yang membuahkan bibit cinta, pernah terputus apabila Arni berkahwin dengan vokalis kumpulan Wings, Awie atau nama sebenarnya Ahmad Azhar Othman pada 10 Disember 1998 dan dikurniakan dua anak perempuan, Puteri Aleeya Antasha, 9, serta Puteri Aleefa Antasha, 6.

Sejak itu masing-masing membawa haluan sendiri dan Wan Mohd Hazrie pernah bercinta dengan gadis pilihannya. Dari situ, dia hanya mengikuti perkembangan Arni dari jauh sebagai artis.

Apabila rumah tangga Arni dan Awie berakhir dengan perceraian pada 16 Oktober 2006, ini memudahkan mereka menyambung kembali cinta yang terputus di tengah jalan.

Nyata tiada siapa dapat menyangkal takdir Ilahi apabila hubungan mereka bertaut kembali sehingga disatukan ke jenjang pelamin selepas lebih 10 tahun berpisah dan hanya tiga tahun selepas Arni menjanda. Dengan sekali lafaz, Arni sah menjadi milik Wan Mohd Hazrie.

Pasangan berkenaan dinikahkan Jurunikah Mukim Bukit Besar, Ahmad Awang dengan mas kahwin RM100 dan hantaran RM7,777.77 di Masjid Abidin atau lebih dikenali Masjid Putih, Kuala Terengganu, Terengganu jam 3.40 petang Jumaat lalu. Pihak lelaki menyediakan sembilan dulang hantaran dan dibalas dengan jumlah sama oleh pihak perempuan.

Arni yang kelihatan anggun berbusana rona putih sedondon dengan suaminya, menitiskan air mata kegembiraan selepas akad nikah, manakala Wan Mohd Hazrie menunaikan solat kesyukuran.

Kata Arni, walaupun gementar pada mulanya, dia bersyukur kerana majlis berjalan lancar dan kedua-dua belah keluarga merestui perkahwinan mereka.

"Aleeya dan Aleefa juga menerima baik serta menyukai suami baru saya ini dan akan memanggilnya sebagai papa.

"Kami kenal sejak menuntut di sekolah menengah lagi, tetapi berpisah agak lama sebelum bertemu semula secara kebetulan.

0 comments