Kesan telan air mani sendiri

Posted by Admin | 8:41 PM | , | 0 comments »

SAYA seorang yang mempunyai keinginan seks yang tinggi serta tabiat pelik. Untuk mencapai klimaks, saya gemar menelan air mani sendiri. Persoalan saya, apakah kesannya jika kita menelan air mani sendiri? Apakah ada kemudaratan pada jangka masa panjang? Saya juga gemar melakukan seks oral. Apakah keburukan tabiat ini? Ingin Tahu, Petaling Jaya.

Tidak ada sebarang masalah jika saudara menelan air mani. Ini kerana air mani adalah hasil sekresi kelenjar prostat dan kelenjar seminal vesicle.

Antara kandungan air mani adalah zink, asid sitrik, phosphatase dan protein. Ia tidak menimbulkan apa apa kemudaratan walaupun pada jangka masa panjang.

Ketika saudara melakukan oral seks, saudara perlu mengambil beberapa langkah untuk mengelak dijangkiti penyakit jangkitan transmisi seks (STD). Ini adalah kerana ada beberapa jenis penyakit STD yang boleh menular dengan cara oral seks.

Antaranya ialah gonnorea, herpes, human papiloma virus (HPV)dan juga syphilis. Ada beberapa laporan menyatakan penyakit HIV boleh dijangkiti dengan cara seks oral walaupun risikonya agak rendah.

Pastikan saudara mengenali pasangan saudara itu. Perlu dinyatakan risiko mendapat STD akan menjadi lebih tinggi sekiranya ejakulasi berlaku di dalam mulut atau terkena permukaan yang dilapisi mukosa seperti mata. Ada juga pelbagai kondom yang berperisa boleh didapati di pasaran.

0 comments